24 July 2011

Jimmy og jeg

Jeg kjører i grønne landskap. Kilometer etter kilometer. Og hver og en av dem er dobbelt så lang som hjemme. Greier ikke å bestemme meg. Åpent vindu eller air-condition. Stopper opp for å ta bilder, prater halvhjertet med strandselgere, men Costa Rica når ikke fram til meg i dag. Tankene er i Norge. Jeg plukker opp en haiker. Hun er på vei hjem fra sykehuset. Har forsatt smerter i magen. Hun heter noe på S, og jeg vil gjerne prate med henne, men veien er så humpete at den ikke gir rom for simultankapasitet. Slår på air-condition. Mitt inntrykk er at ticoene liker det. Kaldt. Isbiter også. Jeg er gjennomvåt på ryggen. S holder seg fast så godt hun kan. Jeg tenker på den stakkars magen hennes. Hun smiler tappert. Hun har to barn. En jente og en gutt. 8 og 9 år og jobber på hotell. Hun går av og takker. Endelig kan jeg slippe rattet. Armene dirrer av anstrengelse. Jimmy og jeg drar hjem.

 
 

 

 

 

 


4 comments:

  1. "El senor es mi poderoso protector" This is not free. Pura vida.

    ReplyDelete
  2. Flotte bilder - jeg skjønner at veiene er dårlige og at du er preget av det forferdelige som har skjedd i Norge .

    ReplyDelete