15 July 2011

ISalsa

 

Veronica, Abraham og Logan står for aktivitetene hos EF Playa Tamarindo. I kveld danset vi salsa og merengue. Og som da jeg surfet i går, sto Abraham på sidelinjen og heiet. Og førte an i en rolig merengue. For en coach. Aldri har hoftene kjentes mykere, rullende skulderbevegelser vært mer naturlig og dansegleden vært større hos en gjeng frysepakka europeere. Temperaturen i blodet stiger et par hakk, brystkassa blir skjøvet fram og Gregorio fra Italia tørker svetten før han oppskriftsmessig snurrer meg rundt. Vi er ikke Veronica og Abraham, men vi føler oss sånn.



Dette er Eloide. Hun så på Melodi Grand Prix i 2009 og ble forelsket i Alexander Rybak. Derfor reiste hun på ferie til Norge. Da jeg møter henne første gang, står jeg og vasker av meg søle på føttene. "Hei!" hører jeg bak meg. Titter opp og ser en yndig pike med et stort smil. "Er du norsk?" spør hun. "Ja hei!" sier jeg "Er du også?". Men Eloide er fransk. Fra Nice. Côte d`Azur. Hun har lært seg norsk på internett. Sett Dagsrevyen. Uttaler ord med en klang som gjør meg misunnelig. Til neste år vil hun komme til Norge for å lære mer. Det synes jeg hun skal.

2 comments:

  1. Ohlala..godt det finnes en salsabule i storgata, så du kan holde det ved like etter hjemkomst

    Fint hvis du kan linke til denne siden innimellom også,
    http://www.ef.no/aya/destinations/costa-rica/playa-tamarindo/

    ReplyDelete
  2. Vamos a ballar! Trodde det var den siden jeg brukte. I will!

    ReplyDelete