13 July 2011

Mmmm..... yoga


Jeg velger meg yoga. EF Playa Tamarindo har bootcamp denne uken. Frivillig. For meg betyr det yoga med Valeria. Tilstedeværelse. Avspenning. Medfølelse. Men jeg er hekta på smoothiene fra Mandarin. Trekkes mot stedet uansett retning jeg befinner meg. I dag oppdaget jeg hvorfor. Den hemmelige ingrediensen, skjult bak blandingen av friske, eksotiske frukter. 1 dl sukker. Lettlurt. Jobber meg gradvis gjennom "Top 10 Summer Smoothies" med nummer 6 som foreløpig favoritt. På vei tilbake gjennom "skolegården" traff jeg på denne krabaten, og han var sånn passe selskapssyk. Akkurat som meg.

Ok da. Det er regntid. Det betyr tydeligvis at alle verdens tusenbein er ute og går. De haster av gårde. Aldri tid til å stoppe opp. Inntil valgets kvaler dessverre ikke lenger rår. El muerte.

 

Le Beach Club. Er det ikke herlig hvordan et lite fransk "le" kan forandre virkeligheten. Og i kveld skulle jeg virkelig kose meg. Skikkelig. Sprayet inn med anti-mosquito-middel. Våken i blikket.

Men jeg blir rammet av min dysleksi for meny. Og ender kjapt opp med 1 kg sursild og en Imperial. Myggen biter som besatt. Jeg tenker at jeg må ha sjokoladeblod som Clara på 8 år fra USA kaller det. Og som henne, tilføyer jeg: "Did you get that?"

 

Så kommer caipirina. Med en bølge over n`en. Jeg leser Lonely Planet. Jeg tar bilder. Jeg ser utover stranda og Stillehavet. Regnet trommer på telttaket. Jeg smiler. Og jeg tenker, ikke bare tenker, men føler det i brystkassa: Jeg elsker Costa Rica. "Ciao linda!" sier dørvakten da jeg går. Det er pura vida.

Dedikert til BB

12 comments:

  1. Hola Linda! Sounds tres bien....

    ReplyDelete
  2. http://www.ef.no/ilsp-2010/news-and-offers/news/Charlotte-blogg/

    ReplyDelete
  3. Molto lindo.
    Sembra tutto così tranquillo...
    Sembra che tu, i baristi del le beach club e i millepiede siate gli unici abitanti della costa rica.
    O forse gli unici ad uscire prima della stagione delle piogge.

    ReplyDelete
  4. Åh, pusebilde til meg... sukk! Dette er noe av det beste jeg har gjort på lenge; å følge med på bloggen din!! klem fra BB : )

    ReplyDelete
  5. Hei igjen Jeg koser meg med bloggen din hver dag og lærer hele tiden noe nytt om dette fantastiske landet , der naturen er frodig og menneskene vennlige. Kose deg videre. Gleder meg til neste blogg. m

    ReplyDelete
  6. Hei alle sammen! Superhyggelig å våkne opp til kommentarer! Nå skal jeg på skolen. Pura vida!

    ReplyDelete
  7. aa saa deilig!! hvorfor lever vi ikkealle slik, hele verden?:) det hadde sikkert gaat det ogsaa!!! kos deg med smoothiene, og sukkeret er uansett sikkert sunnere der hios deg! det er jeg helt sikker paa! ciao Linda et bisous:)

    ReplyDelete
  8. Ny dag og nye muligheter! Jeg vet en som lar seg facinere av bildene av krypdyr... Bo Christian! Han har ikke fått sett dem ennå, men jeg gleder meg til å vise dem i stort format! Ellers har du kost deg med macadamia- nøtter? Håper du tar med deg noen pakker når du kommer hjem!

    ReplyDelete
  9. Pura vida for everybody :-)! Har ikke sett noe til macadamiaene, men skal holde utkikk!

    ReplyDelete
  10. Duu...? Jeg vet ikke helt om jeg likte den; "jeg elsker Costa Rica"??! DU KUNNE BARE PRØVE Å BLI DER, ALTSÅ!!! Misforstå meg rett : )) Storkoser meg med bloggen!!!

    ReplyDelete
  11. Hahahaha! Ingen fare......... tror jeg :-). Pura vida!

    ReplyDelete
  12. Bo har studert "dyrebildene" og var mektig imponert, både av gekoen, som han kalte firfisla, og skolopenderen, dette tusenbeinlignende dyret. Og så pusekatten, da! Venter spent på flere dyrebilder.

    ReplyDelete